Vrijdag 12 okt. 2018 Wind en veel wind en nog meer - Reisverslag uit Crozon, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Vrijdag 12 okt. 2018 Wind en veel wind en nog meer - Reisverslag uit Crozon, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Vrijdag 12 okt. 2018 Wind en veel wind en nog meer

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

12 Oktober 2018 | Frankrijk, Crozon

Vrijdag 12 okt. 2018 Wind en veel wind en nog meer wind.

Vannacht niet veel ( of helemaal niet) geslapen, de wind heeft ons danig wakker gehouden. Het begon om een uur of twee en van zacht naar hard, kennen ze hier niet echt, je krijgt het uit de eerste hand en dat hebben we geweten.

Met een stuk of negen en vanuit de zuid, regelrecht op de achterkant van de caravan en dus loodrecht op het kleine tentje, deed het alles schudden en de tent klapperen.
Nou hebben we toch al aardig wat wind gehad, maar dit was toch wel een test voor de tent, die het bijzonder goed heeft uitgehouden.

Wel een test voor het merk Brand, we denken dat we een test model mee hebben genomen. We staan er van te kijken, dat het allemaal heel gebleven is en dat met 3 aluminium stokken…het ding heeft al heel veel rake klappen van soms tegen de 100 km/u te verduren gekregen!

Overdag is het echt niet minder geworden en zijn we de hele dag thuis gebleven, we hebben aan de tent, nog maar een paar extra lijnen aangezet, wellicht voor ons eigen gemoedsrust.

In ieder geval is het niet koud, het blijft overdag een graad of 20 en in de nacht wil het ook niet verder zakken dan een graad of vijftien, maar dat is de zuiderwind.

Samen met de wind komt dan ook de regen mee, eerst nog als een drizzle maar dan met buitjes, allemaal erg ongemakkelijk dus. Maar we geven het (nog) niet op!

• 19 Oktober 2018 - 13:28

Martijn:

Je maakt toch wel wat spannende dingen mee, zo! Langzaamaan toch maar meer naar het binnenland nadat je lekker uitgewaaid bent? :-)

• 19 Oktober 2018 - 15:15

Dorien:

Ik krijg hier een Ardèche gevoel bij... en dat in Bretagne, maar blij dat
    goed gegaan is!