Zondag 21 okt. 2018 Bretagne uit en op naar Norman - Reisverslag uit Courtils, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Zondag 21 okt. 2018 Bretagne uit en op naar Norman - Reisverslag uit Courtils, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Zondag 21 okt. 2018 Bretagne uit en op naar Norman

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

21 Oktober 2018 | Frankrijk, Courtils

Zondag 21 okt. 2018 Bretagne uit en op naar Normandië.

De dag begint vroeg en we willen zo rond 09:30 op de weg zitten, dus daarop werken wij ons ochtend programma af.
Dat lukt heel goed en na nogmaals van de camping eigenaresse afscheid te hebben genomen, liggen we dan slaags voor de volgende bestemming: Courtils.

Dat ligt aan de baai van St-Michel, op een 280 kilometer afstand. Mooi genoeg om met weinig inspanning het volgende station te bereiken en niet de volledige dag letterlijk aan je voorbij te laten gaan.

De camping ligt op 4 km van de hoofdweg en heeft een ruime selectie aan plek en voorzieningen en om deze tijd van het jaar altijd plaats, zeker voor een nacht.

Toch maar even van te voren gebeld of we daar terecht kunnen, het geeft wel gemoedsrust te weten dat je zonder meer kunt komen.

Uiteindelijk waren we er net na twee uur en zaten (alweer) om half drie in de zon, die nog steeds zijn best doet.
We merken bij het vallen van de avond, dat er toch een heel verschil is met het tijdstip van donker worden tussen hier en het schiereiland van Crozon, maar we zijn al een stuk naar het geografische noorden gekomen.

We laten Bretagne achter en zitten we aan de onderste grens van Normandië.

• 23 Oktober 2018 - 19:20

Leonie: