Woensdag 08 mei 2019 Windkracht 10 uit de Zuidwest - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Woensdag 08 mei 2019 Windkracht 10 uit de Zuidwest - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Woensdag 08 mei 2019 Windkracht 10 uit de Zuidwest

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

08 Mei 2019 | Frankrijk, Ars-en-Ré

Woensdag 08 mei 2019 Windkracht 10 uit de Zuidwest tot West.

We hebben de berichten een beetje gevolgd en moeten ons even instellen op een onstuimige avond / nacht.
Het zal gaan spoken, want er komt een aardig boos front onze kant op.

Met uithalen naar 112 km/uur en buien regen, loont het even de moeite om de afspanning en dergelijke na te lopen. Dat is wel in orde en ook alle losse dingen rondom onze plek even op een beschutte plek gelegd.

De auto als wind breker voor het tentje gezet en dan maar afwachten. Duurt niet lang, voordat het aan begint te waaien en al gauw blijkt dat de auto ervoor geen overbodige luxe is.

Rondom ons heen doet iedereen hetzelfde, zich voorbereiden op zwaar weer.

De caravan en tent schudden aardig, maar alles blijft op zijn plek en we hebben er wel fiducie in.

Hoewel je aardig wat ervaring met zulk weer hebt opgedaan, toch is het elke keer weer anders, je blijft voorzichtig en op je hoede. Hier heet dat “sur sa qui-vive” zijn.

Slapen lukt maar voor 50% en het laat zich niet moeilijk raden welke 50% dat zou zijn…….de hele nacht door gaat het aardig tekeer. De klappen van het tent doek en de resonantie daarvan op de caravan maakt het geluid nog harder dan dat het is.

Om 02:00 uur is de top voorbij en zou het kalmer moeten gaan worden, edoch zijn er nog steeds de uitzonderingen die de regel maken. Pas tegen het einde van de nacht wordt het wat rustiger en zo heeft menigeen een echt gebroken nacht.

Zelfs hebben we geen enkele schade in wat voor vorm dan ook, dit in tegenstelling tot een paar andere plaatsen, waar de boel wellicht niet “comme il faut” stond.

Maar er komt een heel gebied met stabiel en mooi weer aan, dus wachten we daar maar op, voordat we er weer echt op uit gaan.