Maandag 13 mei 2019 De buurt loopt vol…. - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Maandag 13 mei 2019 De buurt loopt vol…. - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Maandag 13 mei 2019 De buurt loopt vol….

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

13 Mei 2019 | Frankrijk, Ars-en-Ré

Maandag 13 mei 2019 De buurt loopt vol….

Aan het begin van deze week, loopt ons Kwebbellaantje aardig vol, de traditionele bevolking keert weer terug van hun winterslaap zo lijkt het. Zo worden er vandaag weer een tweetal plaatsen opgevuld en is het weerzien allerhartelijkst.

Natuurlijk zijn er genoeg handjes om bij de inrichting van het kamp even te assisteren, met de nodige kwinkslagen en grappen ontaard dit al gauw in een complete comedy, kortom men is weer “thuis”

Na gedane arbeid…….worden de tafels even aan elkaar gezet (het lijkt wel als het einde van alle Asterix en Obelix verhalen, daar deed men dat ook, maar dan met everzwijn)

Ieder duikt zijn camper / caravan in en komt dan natuurlijk met de meegebrachte lokale specialiteiten tevoorschijn en dat geldt ook voor de wijn, er op de gezondheid en de komende tijd samen getoost.

Ons straat bordje is een groot succes, niet alleen bij de bewoners van onze Sesam straat, maar ook bij de (Franse) passanten.

Die lezen het bord, glimlachen en kijken vervolgens naar ons nummerbord, hetgeen verwarring veroorzaakt, want hoe kan dat nu, een NL auto en een Frans straatnaam bord aan de rand van de staan plaats….verwarring alom, hè, hè hè.

Tevens worden er diverse leuke grappen met veel humor uitgevoerd:

Ondanks het feit, dat je met elkaar kampeert, klopt een ieder zogenaamd aan de deur, voordat je een staanplaats inloopt of erger nog een voortent / luifel binnen treedt.

Anders dan het geval is bij een verzameling Nederlanders bij elkaar, heeft men hier wel respect voor het domein en de privé ruimte van een ander.

Nu heeft onze Bretonse buurman in een onbewaakt ogenblik een nep (Franse)deurbel aan de caravan met dubbelzijdig plakband geplakt, met daarop onze naam en een “Sonnez Ici ” maar dan vertaald in het Nederlands , “Ring Hier”

Hilariteit van onze kant, even later wordt het nog een beetje verder gevoerd, hij komt even langs, legt zijn duim op de rode cirkel van de zgn. druk knop en laat een heuse bel klinken. Die had hij in zijn andere mouw verstopt en zegt met een stalen gezicht, “Dit valt onder de garantie!”

We lachen ons helemaal de krampen en kun je ons opdweilen.

• 27 Mei 2019 - 02:39

Martijn:

Hi-la-risch! Wat een humor!

• 14 Juni 2019 - 08:51

Dorien:

Dat ziet er super gezellig uit! En die deurbel, da's humor! haha